Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 09.12.2016, 16:26

Початкова освіта
міста Суми

Вхід на сайт
Меню сайту
Пошук
Друзі сайту
  • Міністерство освіти і науки України
  • Управління освіти і науки Сумської міської ради
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Кілька порад батькам

    Кілька порад батькам

    Початок навчання дітей у школі завжди піднімає багато питань. Яким воно буде для малюків? Як вони адаптуються в новому житті? З яким настроєм почнуть навчання? Питання, які непокоять усіх: і вас, і, звичайно, нас.

    Сьогодні нам хотілося б поговорити не стільки про дітей, скільки про нас, дорослих, про наше ставлення до їхніх успіхів та невдач, подумати разом, чи розуміємо ми, що наша підтримка допоможе дитині виріши­ти шкільні проблеми.

    На жаль, батьки часто болісно сприймають невдачі своїх дітей у на­вчанні, надмірно турбуються. Іноді їх охоплює відчай через погану оці­нку, отриману дитиною, вони навіть не думають про те, що це тимчасо­ве явище, що оцінка може бути суб'єктивною (вчитель теж помиляєть­ся), що дитина втомилася або не дуже зрозуміла завдання, оскільки швидкий темп роботи зашкодив цьому.

    Отже, виникає проблема: в класі труднощі, вдома—непорозуміння.

    Як же краще налагодити взаєморозуміння учнів та батьків?

    Ось кілька порад. Спробуйте!

    1. З початку навчального року привчіть дитину прокидатися рані­ше, щоб збирання до школи не перетворювалось у щоденні хвилюван­ня. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.

    2. Не підганяйте, розраховувати час — це ваш обов'язок, якщо ви цю проблему не вирішили — провини дитини в цьому немає.

    3. Обов'язково привчіть дитину зранку снідати. Це важливийомент у запобіганні хвороб шлунка.

    4. Давайте дитині в школу бутерброд, фрукти. Вона в школі працює, витрачає багато сил і енергії.

    5. Привчіть дитину збирати портфель напередодні ввечері. Пере­вірте, чи не забула вона чого-небудь важливого. Запитайте її, чи не пе­редавав вчитель прохань або розпоряджень батькам. Через деякий час дитина привчиться сумлінніше ставитись до своїх обов'язків і стане більш зібраною.

    6. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без застережень на кшталт: «Дивись, поводь себе гарно!», «Щоб не було поганих оцінок» та таке інше. У дитини попереду — важ­ка праця.

    7. Забудьте фразу «Що ти сьогодні отримав?!», а краще запитайте: «Про що нове ти сьогодні дізнався?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй можливість розслабитись (зга­дайте, як вам буває важко після напруженого дня). Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте.

    8. Після закінчення занять дайте дитині відпочити. Обід — зручний момент для цього. Школяр може розповісти про свій робочий день і у такий спосіб звільнитися від психологічного напруження.

    9. Якщо дитина замкнулась у собі, щось її турбує, не вимагайте по­яснень, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.

    10. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини. Вис­лухавши, не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з дитиною спо­кійно.

    11. Після школи не змушуйте дитину одразу сідати за виконання завдань, необхідно 1,5 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань — з 15 до 17 години.

    12. Пам'ятайте, що телевізор — ворог №1 успішного навчання. Не потрібно вмикати його раніше, ніж усі завдання будуть виконані. Якщо дитина дивиться телевізор під час денного відпочинку, то їй буде  важко зосередитись. Бажано дозволяти дивиться тільки дитячі передачі. 

    13. На початку навчального року корисно контролювати, як дитина виконує домашні завдання. Перевіряйте, чи правильно вона зрозуміла пройдений матеріал, попросіть її прочитати вголос.

    У І і II чверті краще це робити щовечора, а в II півріччі контроль можна зменшити до 2—3 разів на тиждень.

    14. Перевіряти не значить «робити замість» — ніколи не підказуйте дитині готових рішень. Обов'язково перевірте, щоб те, що потрібно було   вивчити напам'ять, було вивчено добре: точність виконання завдань — важлива умова успішного навчання. Потрібно також впевнитись, що дитина може застосувати набуті знання на практиці. Для цього їй треба запропонувати виконати кілька вправ.

    15. Не треба навантажувати дитину позашкільною діяльністю з са­мого початку навчального року. Спорт і заняття в гуртках, звичайно, корисні для загального розвитку, але спочатку впевніться, що у дитини вистачить сил і часу. Початок навчального року — період стресу, і пере­вантаження можуть тільки нашкодити.

    16. Протягом дня знайдіть (намагайтеся знайти) півгодини для спілку­вання з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дити­ни, її біль, її радощі.

    17. У сім'ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дити­ною. Всі розходження щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Коли щось не виходить, порадьтеся з вчителем, психологом. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

    Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли щось її турбує: головний біль, поганий загальний стан. Найчастіше це об'єктивні показники втоми, перевантаження.

    19. З перших днів навчання вимагайте виконання режиму дня дити­ною, щоб вона лягала спати в один і той же час. Сон для школярів має першочергове значення. В І чверті дитина повинна спати не менше 10—11 годин, потім сон можна скоротити до 9—10 годин.

    20. Якщо дитина засинає не відразу, все одно примушуйте її лягати в ліжко. І не треба думати, що школяр уже достатньо дорослий для того, щоб йому розповідали казки. Використайте спосіб, перевірений сто­літтями: тихо поговоріть з дитиною перед сном, попросіть її що-небудь розповісти чи розкажіть самі. Такі хвилини — одна з небагатьох можли­востей для справжнього спілкування.

    21. Знайте, що навіть великі діти (7—8 років) люблять казки, особли­во перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь цього робити. Це їх заспокоює, знімає денну напругу, допомагає спокійно заснути і відпочити. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй мають батьки своїм доброзичливим ставлен­ням. Чекати якогось дива від дитини, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочуючи її.

    22. Батькам необхідне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко про­ходить, його місце займає втома. Допоможіть дитині зберегти нормальний ритм і не піддайтеся спокусі зробити їй маленьке послаблення. Часті нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвинути комп­лекс неповноцінності. Навпаки, інколи треба похвалити дитину, навіть коли у неї щось не виходить, дати їй невеличкий перепочинок і потім повернутися до виконання завдань.

    23. Ні в якому разі не ставте ваші стосунки з дитиною в залежність від її успішності. Гарні довірливі стосунки і усвідомлення того, що дитина завжди може розраховувати на вашу підтримку, допоможуть їй налаш­туватися на успіх з початку нового навчального дня.

    24. Дитина має відчувати, що ви завжди її любите, завжди їй допомо­жете та підтримаєте.


    Copyright MyCorp © 2016
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz